تاریخ : 10 اردیبهشت 3 23:29
3
فرمانده قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین:

رهاسازی 48 هکتار از اراضی لشگر به نفع مردم

  • کد خبر : 225589
  • 20 فروردین 3 22:29
رهاسازی 48 هکتار از اراضی لشگر به نفع مردم
فرمانده قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین گفت: ارتش یک نیروی مردمی و حافظ منافع مردم است، در این راستا برای تعریض بلوار معلم و حل مشکلات اراضى شمال پادگان بیش از ۴۸ هکتار از اراضی لشگر را رهاسازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، سرلشگر حسین محمدشفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که دوشنبه شب در سالن جلسات لشگر 16 زرهی برگزار شد، اظهارکرد:  فلسفه وجودی لشگر ۱۶ زرهی از گذشته و جانمایی آن در این منطقه به منظور حفاظت مرکز از حمله احتمالی دشمن از شمال، شمال‌غرب و غرب کشور است، انتخاب آن براساس اصول نظامی و امنیتی صورت گرفته است.

وی افزود: حدود یک‌هزار و ۵۸۰ کیلومتر از مرزهای کشور توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران حفاظت می‌شود که حفاظت قسمتی از آن در شمالغرب کشور برعهده لشگر ۱۶ زرهی قزوین است.

این مقام نظامی با اشاره به دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: خوشبختانه با وجود تحریماتی که از اول انقلاب به خصوص در زمینه تسلیحات نظامی وجود داشته، اکنون ۹۵ درصد از تجهیزات مورد استفاده نظامی کشور توسط نخبگان ایرانی ساخته شده و کشورهای مختلف به دنبال خرید تجهیزات نظامی ما هستند.

محمدشفیعی  در پایان با بیان اینکه پدافند ارتش جمهوری اسلامی در شعاع ۲۰۰ کیلومتری مرزها مستقر است، گفت: نیروی زمینی ارتش ایران یک نیروی پیش رونده، نقطه زن، دور زن و با قابلیت شبکه‌سازی است که عمق راهبردی آن افزایش پیدا کرده است و با به روز رسانی سلاح‌هایش در کسری از زمان دشمن را از بین خواهد برد

این مقام ارشد نظامی بیان کرد: به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، قرآنی، کتابخوانی و نظامی در سه تیپ قزوین، زنجان و آبیک برگزار خواهد شد.

بیش از 400 عنوان برنامه به مناسبت روز ارتش برگزار می‌شود

وی افزود: غبارروبی مزار مطهر شهدای استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین، تجلیل و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان ارتش جمهوری اسلامی، مراسم گرامیداشت سرلشگر علی صیاد شیرازی از جمله برنامه‌های شاخص به مناسبت روز ارتش خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی استان قزوین بیان کرد: شرکت در میعادگاه نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها در جمعه پیشرو، شرکت در نماز عید سعید فطر، مسابقات تیراندازی، ویزیت رایگان شهروندان توسط پزشکان بیمارستان‌های ارتش در روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین، مراسم نور افشانی و مراسم رژه در روز ۲۹ فروردین از دیگر برنامه‌های تدارک دیده در هفته ارتش است.

کلنگ درمانگاه تخصصی شهید درویشوند زده خواهد شد
وی با اشاره به سفر اخیر فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی به استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات سرلشگر موسوی به بهبود وضعیت درمان در استان قزوین مقرر شده یک زمینی به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضى ارتش در کوی ولایت به احداث درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی با نام شهید درویش‌پور اختصاص داده شود که کلنگ آن در روز ارتش زده خواهد شد.

محمدشفیعی ادامه داد: همچنین برای باز شدن بخشی از گره ترافیکی شهر و رفاه حال شهروندان قسمتی از زمین‌های متعلق به ارتش را برای تعریض بلوار چگینی اختصاص داده و ادامه بلوار معلم را نیز بازگشایی خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه 16 زرهی استان قزوین اظهار کرد: ارتش یک نیروی مردمی و حافظ منافع مردم است، در این راستا برای تعریض بلوار معلم و حل مشکلات اراضى شمال پادگان بیش از ۴۸ هکتار از اراضی لشگر را رهاسازی خواهیم کرد.

وی افزود: این اراضى تغییر کاربری خواهند داشت و اجازه آن را از مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح دریافت کردیم که بخشی از آن به خود شهروندان و بخشی برای ساخت مسکن کارکنان لشگر زرهی اختصاص خواهد یافت.
محمدشفیعی با اشاره شایعات جابه‌جایی مکان لشگر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای جابه جایی نداریم و جای‌گیری لشگر در این مکان فعلی توجیهات امنیتی و نظامی دارد و هرگز جا به جا نخواهد شد.

انتهای خبر/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225589

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.