تاریخ : 11 اردیبهشت 3 08:57
3
امام جمعه قزوین:

دستگاه قضایی با عوامل پشت صحنه فتنه قاطعانه برخورد کند

  • کد خبر : 222129
  • 08 مهر 1 15:54
دستگاه قضایی با عوامل پشت صحنه فتنه قاطعانه برخورد کند
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: دستگاه قضایی خیلی خوب و قاطعانه در سطح ملی و استانی در مقابل فتنه گران عمل می‌کنند اما بار دیگر تقاضا داریم با کسانی که فتنه‌گری را در پشت صحنه مدیریت می‌کنند برخورد قاطع کرده و آن‌ها را از خدشه به اموال عمومی پشیمان کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با بیان اینکه در تمام شرایط فتنه و غیر فتنه نیازمند تقوا هستیم، اظهار کرد: تقوا ما را حفظ کرده و از گزند دشمنان نگه می‌دارد و موجب می‌شود وحدت و انسجام ملت ما دستخوش اجانب قرار نگیرد، بنابراین همواره یکدیگر را به این خصلت الهی دعوت می‌کنیم.

وی افزود: هجرت پیامبر اکرم (ص) از غار ثور به مدینه بعد از چند شبانه‌روز یکی از مناسبت‌های پیش‌رو است که سرنوشت رسول خدا (ص) و یارانش را تغییر داد؛ استقبال مردم مدینه از آن حضرت، شرایط را برای عزت اسلام، رشد مسلمانان، به رسمیت شناخته شدن رسول خدا و یارانش و مجموعه اسلامی دین و حاکمیت دینی در مدینه تثبیت کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در همین ایام، هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس را نیز داریم که عزیزان سالمندی که دوران پیش از انقلاب را تجربه دارند به خاطر دارند که حزب بعث عراق لیاقت حضور امام خمینی (ره) در عراق را نداشت به همین دلیل عذر ایشان در عراق شدند بنابراین امام (ره) به سمت کویت حرکت کردند اما حاکمیت کویت هم این لیاقت را نداشت که مهمانی مانند امام (ره) داشته باشد بنابراین ایشان فرمودند من اگر با هواپیما از این فرودگاه به آن فرودگاه در هر کجا باشم فریاد مظلومیت ملتم را به دنیا نشان می‌دهم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: آنجا بود که امام خمینی (ره) عزم فرانسه کرده و در آنجا مستقر شدند که تبدیل به خبر نخست همه دنیا شد بنابراین هجرت رسول گرامی اسلام از مکه به مدینه و هجرت امام خمینی (ره) از عراق به سمت فرانسه سرشار از برکت بود.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) به عنوان یکی از مناسبت‌های پیش‌رو تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) عصاره همه پیغمبران و امامان بود که باید این میراث را به بقیه الله الاعظم (عج) منتقل می‌کرد، از آنجا که زمین یک لحظه بدون حجت خدا نخواهد بود، بلافاصله پس از امام عسکری (ع) نوبت به امامت امام زمان (عج) می رسد و امت اسلام زیر سایه امامت آن حضرت قرار می گیرند، جهان با قلب تپنده امام (ع) که قلب عالم امکان است بقا پیدا می‌کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اذعان کرد: ما همواره به این حدیث نیاز داریم تا در گوش و مقابل چشم ما جلوه گری کند؛ ایشان فرمودند هیچ آدم آبرومندی حق را نادیده نگرفته و روی زمین نگذاشت و در مقابل حق بی تفاوت نبود، مگر اینکه ذلیل شد؛ آدمی که حق را نادیده گرفته و مسائل باندی، جناحی، حزبی و منفعت شخصی خود را در نظر بگیرد، ذلیل شده و روی عزت و آبرو را نمی‌بیند در واقع کسی که حرف دین را زمین بگذارد روی عزت را ندیده و ذلیل می‌شود.

وی افزود: تاریخ پر از آدم‌هایی است که به خاطر بی‌اعتنایی به حق به خاک مذلت نشسته‌اند گرچه ممکن است به ظاهر در ذلت خود راحت باشند اما باید دید که با خودشان چه کرده‌اند، وگرنه آدمی که مقابل حق باشد روی عزت و احترام را نخواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بر اساس فرمایش امام حسن عسکری (ع)؛ هیچ آدم ضعیف و ناتوانی پای حق نایستاد مگر اینکه به عزت رسید، یعنی هر آدم ضعیفی اگر به حق بچسبد حق او را محترم، عزیز و بلند مرتبه می‌کند، نمونه بارز این مسئله ایستادگی امام خمینی (ره) در مقابل کفر و باطل جهانی و ایستادگی رهبر حکیم انقلاب در مقابل تمام فتنه‌ها و شرارت‌ها از قبل از پیروزی انقلاب تاکنون بوده که هر روز بر عزت‌شان افزوده شده است.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: کسانی که در مقابل دین و مردم ایستاده و مصلحت جویی، منفعت طلبی و باند بازی کرده‌اند، جز خواری و ذلت چیزی نصیبشان نشده و حتما در آینده هم نخواهد شد.

از نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی برای حفظ امنیت مردم قدردانی می‌کنیم

وی با اشاره به روز نیروی انتظامی به عنوان یکی از مناسبت‌های پیش‌رو گفت: ملت ما همیشه قدر نیروی انتظامی را دانسته و می‌داند به‌ویژه زمانی که این جنجال‌های فتنه گران را دیدیم بیشتر از گذشته قدردان نیروی انتظامی هستیم؛ کارکنان نیروی انتظامی در این ایام از خودگذشتگی نشان داده و همراه با بسیج مقتدر و نیروهای مردمی برای امنیت مردم پای کار بودند؛ نیروهای مسلح حافظ عزت، آبرو و امنیت ما هستند و دشمنان از آن‌ها .حساب می‌برند

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: اخیرا که پایگاه‌های اشرار کومله مورد هدف موشک‌های نقطه زن ما قرار گرفت، حساب کار دستشان می‌آید و می‌فهمند که در جولانگاه شیران خدا عرصه‌ای برای آن‌ها وجود ندارد که این‌ها بخواهند خودنمایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: موضوع دیگری که در ایام فتنه فرصت نشد برجسته شود این بود که رییس جمهور اسلامی ایران در سخنرانی خود در سازمان ملل که در تحلیل تحلیلگران به عنوان برجسته‌ترین سخنرانی‌ها ارزیابی شده بود، تصویر مرد بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آزادی بخش مستضعفان جهان، امید مستضعفان، سرباز فداکار رهبر حکیم انقلاب، پرورش یافته مکتب امام راحل، پرورش یافته مسجد، هیئت، ایمان، عقیده، سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی را جلوی چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ما در این سخنرانی خواستار محاکمه قاتل حاج قاسم سلیمانی شدند، تصریح کرد: ایشان با این کار ارزنده به دنیا بیان کرد که این شخص برای همه مردم دنیا شناخته شده است که با داعش و تروریسم جنگید و تروریست‌ها را کاملا به شکست کشاند، این را همه عالم می‌دانند اما آمریکای مدعی مبارزه با تروریسم دائما داعشی‌ها را تقویت کرده و اسلحه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و هر وقت داعشی ها یک جا محاصره شدند آمریکایی‌ها برای نجات آن‌ها هلی‌کوپترهای خود را بسیج کرده و در نهایت هم آمریکایی‌ها و ترامپ شکست‌دهنده داعش را به شهادت رساندند. 

آیت‌الله عابدینی افزود: آنها چه کار کرده و حاج قاسم سلیمانی چه کرد؟ فتنه‌گران چه کرده و ملت ما چه کرد؟ ملت ما و حاج قاسم سلیمانی تحت رهبری امام و پیشوایمان با پیروی از دستورات دینی، عمل به آیات قرآن کریم الحمدالله به یاری خدای متعال و تکیه بر ایمان و تقوا کاخ‌های ظلم و ستم مستکبران را به آتش کشیدیم و آنها صرفاً سطل‌های زباله ما را به آتش کشیدند در حالی که آ‌ها ادعای ابرقدرتی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: خدا را شاکریم چرا که آمریکایی‌ها هر روز ضعیف‌تر شده و جبهه مقاومت، ایمان و اسلام قوی تر می‌شود.

دستگاه قضایی با عوامل پشت صحنه فتنه قاطعانه برخورد کند

وی اضافه کرد: از دستگاه قضایی خیلی خوب و قاطعانه هم در سطح ملی و هم در استان قزوین در مقابل فتنه گران خوب عمل می‌کنند اما بار دیگر تقاضا داریم که با کسانی که فتنه‌گری را در پشت صحنه مدیریت می‌کنند برخورد قاطع کرده و آن‌ها را از خدشه به اموال عمومی پشیمان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تکریم و معرفی مدیر حوزه علمیه استان گفت: از مدیر سابق حوزه علمیه قزوین قدردانی و برای حجت الاسلام والمسلمین عرفانی مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین آرزوی موفقیت داریم در حوزه علمیه‌ای که در فرهنگ و بصیرت افزایی مردم نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۳/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222129

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.